Z przyjemnością informujemy, że Wydział Filologiczno-Pedagogiczny, URad w Radomiu, wraz z pozostałymi instytucjami partnerskimi, w marcu 2022 r. przystąpił do konkursu w ramach programu Erasmus+
„KA2 – KA220-SCH – Cooperation partnerships in school education”.
Projekt pt.:
„Fostering Students’ Interdisciplinary Competence through the Action-Oriented Approach and Collaborative Online International Learning ” (FOSTIN), otrzymał wynik POZYTYWNY.
Całkowity koszt dofinansowania wynosi: 250,000 €
Projekt jest realizowany od 1 grudnia 2022 r. do 30 listopada 2025 r.
Koordynatorkami projektu na Wydziale Filologiczno-Pedagogicznym są dr Agata Buda, prof. URad i dr Iwona Gryz.
Główne cele projektu to:
- zaprojektowanie wysokiej jakości interdyscyplinarnych materiałów edukacyjnych, które będzie można wykorzystać w ponadnarodowym kontekście edukacyjnym,
- rozwijanie interdyscyplinarnych kompetencji kluczowych, zarówno nauczycieli jak i uczniów, poprzez warsztaty oraz projektowanie materiałów edukacyjnych,
- włączenie i różnorodność,
- wspieranie nauczycieli poprzez zapewnienie im gotowych interdyscyplinarnych materiałów edukacyjnych.
Projekt obejmuje działania związane z różnymi aspektami uczenia się interdyscyplinarnego. Należą do nich przygotowanie wysokiej jakości cyfrowych interdyscyplinarnych materiałów edukacyjnych, ich walidacja w unikalnym międzynarodowym otoczeniu COIL, w którym uczniowie i nauczyciele szkół ponadpodstawowych oraz uczelni wyższych podejmą współpracę tworząc wirtualne centrum zasobów, w którym uczniowie i nauczyciele podzielą się swoimi doświadczeniami z interdyscyplinarnego uczenia się.
Głównymi rezultatami projektu będą cztery cyfrowe podręczniki z interdyscyplinarnymi lekcjami, które połączą przedmioty literatura, sztuka i kultura, edukacja obywatelska
i historia. Nowo zaprojektowane materiały zostaną poddane walidacji w ośmiu kohortach COIL w które zaangażowani będą uczniowie i nauczyciele wszystkich instytucji partnerskich. Trzecim ważnym rezultatem będzie zasób wirtualny centrum, w którym uczniowie
i nauczyciele będą wchodzić w interakcje i dzielić się swoją wiedzą.
Partnerzy projektu:
– Univerzita Konstantina Filozofa, Słowacja, Nitra
– Uniwersytet Radomski im. Kazimierza Pułaskiego, Polska, Radom
– Universitatea Crestina Partium, Rumunia, Oradea
– Eszterhazy Karoly Katolikus Egyetem, Węgry, Eger
– Gymnázium Myjava, Słowacja, Myjava
– Gymnázium Golianova, Słowacja, Nitra
– University of Badji Mokhtar Annaba, Algieria, Annaba
– Saurashtra University, India, Rajkot
– Západočeská univerzita v Plzni, Republika Czeska, Pilzno
– Evanjelicka Gymnázium Juraja Tranovsekého, Słowacja, Liptovský Mikuláš
– Gymnazium Andreja Kmeta, Słowacja, Banská Štiavnica
Na czym polega innowacyjność projektu?
– w wyjątkowy sposób łączy sieć partnerów z różnych środowisk kulturowych i edukacyjnych (UE, spoza UE, szkoły średnie, uniwersytety),
– stwarza wyjątkowe możliwości dla uczniów i nauczycieli doświadczenia interdyscyplinarnego uczenia się w zróżnicowanym kulturowo środowisku edukacyjnym,
– integruje szeroką wiedzę wszystkich partnerów projektu z nauczaniem interdyscyplinarnym,
– pozwala wymienić się dobrymi praktykami w jaki sposób rozwija interdyscyplinarne kompetencje uczniów szkół średnich oraz studentów,
– wybrane tematy w materiałach edukacyjnych będą promować ideę włączenia i różnorodności, a także aktywnego obywatelstwa.