dr Iwona Gryz - wybrane publikacje:
Monografie:
- Gryz Iwona, Teaching English to Polish Young Learners at Risk for Dyslexia: Focus on the Multi-sensory Method, ISBN 978-83-7351-755-4, Radom: Uniwersytet Technologiczno- Humanistyczny, 2015 r.
Podręczniki:
- Methods in Practice. Coursebook for Future English Teachers, ISBN 978-7351-968-8, Radom: Uniwersytet Radomski im. K. Pułaskiego, 2022 r.
Wybrane artykuły w czasopismach naukowych:
- Narzędzia cyfrowe wzmacniające rozwój produktywnej umiejętności mówienia w języku obcym w dobie pandemii COVID-19 – przykłady dobrych praktyk, Gryz Iwona, W: Edukacja w dobie pandemii / Sałata Elżbieta, Bojanowicz Justyna (red.), Monografie / Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu, 2022, nr 287, Uniwersytet Technologiczno – Humanistyczny im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu, s. 171-190, ISBN 978-83-7351-948-0 (red.), Monografie / Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu, 2022, nr 287.
- Teaching English to ADHD students, RSF, UTH Radom, 2022 r.
- The new generation of 21st century students – the international project “The Unteachables (Erasmus+)”, w: Rocznik Naukowy Krajowego Duszpasterstwa Nauczycieli Nr 1(2021), Wydawnictwo Diecezji Radomskiej AVE, Radom 2021 r.
- Międzynarodowa innowacja pedagogiczna „Let’s chat via Snail Mail” przykładem rozwijania umiejętności produktywnej pisania na zajęciach języka angielskiego II etapu edukacyjnego w szkole podstawowej, w: Językoznawstwo nr 1(12)2018, 231-245, Łódź: Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi, 2018 r.
- Miejsce ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole masowej – reforma oświaty 2016 r., w: Socjolingwistyczne badania w teorii i praktyce. Ujęcie interdyscyplinarne, Tom 6, 203-218, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2017 r.
- Współpraca uczniów na lekcjach języka obcego a nabywanie kompetencji społecznych, w: Bogactwo językowe ikulturowe Europy w oczach Polaków i cudzoziemców – 4, 49-57, pod redakcją R. Maćkowiaka i E. Maćkowiak, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2017 r.